Tarikh |
: 25 April 2024 |
Masa |
: 9.00 pagi – 1.00 petang |
Peserta |
: 3 orang |
Lokasi |
: NADI Pekan Bandar Baharu |
Tujuan
Aktiviti membersihkan NADI Pekan Bandar Baharu.
Aktiviti
Membersikan NADI Pekan Bandar Baharu dan kawasan sekitar NADI. Ini supaya NADI Pekan Bandar Baharu menjadi lebih bersih dan memberi keselesaan kepada pelanggan yang datang.
Tarikh |
: 19 April 2024 |
Masa |
: 10.00 pagi – 11.30 pagi |
Peserta |
: 2 orang |
Lokasi |
: Zoom Meeting |
Tujuan
Membantu peniaga dan usahawan untuk mengembangkan perniagaan menggunakan platform AI Kecerdasan Pengguna + Pengurus Iklan = OHSEMads.com
Aktiviti
Peserta diberikan penerangan mengenai OHSEMads iaitu platform pemasaran data bersepadu yang membantu usahawan memanfaatkan kuasa AI untuk menganalisis pengguna memasarkan, membahagikan pelanggan dan mencipta profil khalayak yang berkuasa untuk iklan pada pengurus iklan yang popular. Platform ini menyediakan perkhidmatan Pengurusan Kandungan dan perkhidmatan Pengurusan Pengiklanan yang membantu usahawan membuat visual dan perancangan yang betul untuk kempen iklan.
Tarikh |
: 15 April 2024 |
Masa |
: 10.00 pagi – 1.00 petang |
Peserta |
: 1 |
Lokasi |
: NADI Pekan Bandar Baharu |
Tujuan
Membantu usahawan memulakan perniagaan secara atas talian di Shopee.
Aktiviti
Peserta diajar mendaftar akaun kedai Shopee untuk memulakan perniagaan secara atas talian. Selain itu, peserta juga diajar untuk mempersiapkan profile kedai supaya menarik minat pengguna untuk membeli di kedai Shopee. Peserta diberi tips mengambil gambar produk yang menarik untuk dimuat naik ke akaun Shopee, menguruskan seller centre dan cara menguruskan penghantaran pesanan.
Tarikh |
: 17 April 2024 |
Masa |
: 10.00 pagi – 12.00 tengahari |
Peserta |
: 1 |
Lokasi |
: NADI Pekan Bandar Baharu |
Tujuan
Latihan membuat resume untuk permohonan kerja.
Aktiviti
Membantu peserta menyediakan resume yang terbaik dan kreatif untuk menarik perhatian juri semasa sesi temuduga diadakan.
Tarikh |
: 04 April 2024 |
Masa |
: 10.00 pagi – 12.00 tengahari |
Peserta |
: 1 orang |
Lokasi |
: NADI Pekan Bandar Baharu |
Tujuan
Memberi latihan kepada usahawan untuk mempromosikan produk dengan lebih menarik dan kreatif.
Aktiviti
Dalam latihan ini peserta di ajar cara teknik “copywriting” yang berkesan dan menarik perhatian pelanggan untuk membeli produk yang dijual. Peserta juga di ajar penggunaan ayat di dalam platform yang betul, kepentingan “Call To Action – CTA” dan konsep “AIDA” dalam “copywriting”. Akhir sekali, peserta diterangkan berkenaan konsep BMC dalam perniagaan.