Tarikh |
: 04 Mac 2024 |
Masa |
3.00 petang – 5.00 petang |
Peserta |
: 3 orang |
Lokasi |
: NADI Pekan Bandar Baharu |
Tujuan
Lawatan TM Unifi ke NADI Pekan Bandar Baharu.
Aktiviti
Perjumpaan bersama TM Unifi dan Rakan Digital (RD) kluster Bandar Baharu.
Tarikh |
: 03 Mac 2024 |
Masa |
3.00 petang – 5.00 petang |
Peserta |
: 1 orang |
Lokasi |
: NADI Pekan Bandar Baharu |
Tujuan
Menyusun atur data dan menyimpan dokumen.
Aktiviti
Peserta diajar kaedah penyimpanan dokumen dengan betul. Selain itu, peserta diajar cara memindahkan dokumen. Peserta juga di ajar kaedah menyusun atur data dan dokumen di Smartphone dan komputer.
Tarikh |
: 13 Februari 2024 |
Masa |
: 10.00 pagi – 12.00 tengahari |
Peserta |
: 1 orang |
Lokasi |
: PEDi Pekan Bandar Baharu |
Tujuan :
Cara melakukan pengurusan jenama strategik.
Aktiviti
Peserta diajar cara mencipta dan mengurus eleman jenama untuk mencipta strategi jenama untuk penyampaian objektif perniagaan. Membuat pemacu jenama, elemen jenama dan buku jenama untuk mencetuskan pengaktifan pelanggan dengan komunikasi pemasaran. Peserta dibimbing tentang cara menggunakan pelajaran ini untuk mengaktifkan orang dan mengembangkan perniagaan.
Tarikh |
: 21 & 22 Februari 2024 |
Masa |
: 9.00 pagi – 5.00 petang |
Peserta |
: 63 orang |
Lokasi |
: PEDi Pekan Bandar Baharu |
Tujuan
Meningkatkan kecekapan sistem penyampaian perkhidmatan Kerajaan.
Aktiviti
Seramai 4 orang pegawai PADU yang bertugas untuk menguruskan proses pengemaskinian maklumat di sistem Pangkalan Data Utama (PADU). Seramai 63 orang komuniti dari sekitar Bandar Baharu Kedah, Parit Buntar Perak dan Nibong Tebal Pulau Pinang yang mendaftar PADU. Petugas PEDi memberi taklimat advokasi Lindungi Data Peribadi Semasa melayari media sosial.
Tarikh |
: 05 Februari 2024 |
Masa |
: 3.00 petang – 5.00 petang |
Peserta |
: 1 orang |
Lokasi |
: PEDi Pekan Bandar Baharu |
Tujuan
Memberi latihan kepada usahawan untuk mempromosikan produk dengan lebih menarik dan kreatif.
Aktiviti
Dalam latihan ini peserta di ajar cara teknik “copywriting” yang berkesan dan menarik perhatian pelanggan untuk membeli produk yang dijual. Peserta juga di ajar penggunaan ayat di dalam platform yang betul, kepentingan “Call To Action – CTA” dan konsep “AIDA” dalam “copywriting”. Akhir sekali, peserta diterangkan berkenaan konsep BMC dalam perniagaan.